Verkkokaupan ehdot

1. Modeon verkkokaupan asiakaspalvelu

Meille on tärkeää, että saat Modeon verkkokaupasta tilaamasi tuotteet mahdollisimman vaivattomasti.

  • Tilauksiin liittyvissä asioissa ota yhteys sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa(a)modeo.fi.
  • Verkkokaupan asiakaspalvelu on tavoitettavissa puhelimitse arkisin klo 9.00-17.00 välisenä aikana numerosta 0207 920 270.

 

2. Tuotetakuu

Kaikilla tuotteillamme on vähintään yhden vuoden takuu.

Useimmilla tuotteillamme on jopa viiden vuoden takuu. Takuu ei koske verhoilua, eikä kata materiaalien normaalia kulumista.

Jos tuotteessa esiintyy materiaali- tai valmistusvikoja, se korjataan tai vaihdetaan vastaavaan tuotteeseen. Takuuaika normaaleissa toimisto- käyttöolosuhteissa työtuoleilla 3-5 vuotta ja muissa kalusteissa takuu on 3 vuotta toimituspäivästä lukien, ellei tarjouksessa muuta mainita. Takuu edellyttää käyttö- ja hoito-ohjeiden noudattamista ja tuotteen asiallista käsittelyä ja varastointia. Takuu ei koske normaalia kulumista eikä kankaita, eikä työtuoleissa kaasujousta. Käytetyillä tuotteilla ei ole takuuta eikä vaihto- tai palautusoikeutta.

 

3. Tuotteen palauttaminen

Jos ostamasi tuotteet eivät jostain syystä tai toisesta sovellu käyttöösi, voit palauttaa ne 14 päivän kuluessa toimituksesta. Ilmoita palautuksesta Modeon asiakaspalveluun, josta saat tarkemmat toimintaohjeet. Rahat toimituskuluineen palautetaan kokonaisuudessaan takaisin ilmoittamallesi tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta.

Yritysten välisessä kaupassa (tilaukset, joissa Y-tunnus) noudatamme verkkokaupan tilaus- ja sopimusehdoissa ilmoitettuja ehtoja. Kuluttajakaupan osalta noudatamme Kuttajansuojalain etämyyntisäännöksiä (Kuluttajansuojalaki (38/1978), 6 luku: kotimyynti ja etämyynti).

Palautukset hyväksytään vain kun seuraavat ehdot täyttyvät: Tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa. Mittatilaustuotteilla (tavaraa, joka valmistetaan, tilataan valmistajalta tai jota muunnellaan kuluttajan toivomusten mukaisesti) ei ole palautusoikeutta. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Modeolle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

Jos tuote voidaan palauttaa tavanomaisesti postitse, Modeo vastaa palautuskuluista. Vain silloin, jos palautus esimerkiksi kokonsa tai painonsa takia edellyttää erityiskuljetusta, lähetyskulut maksaa ostaja.

 

4. Toimitustavat

Modeo tarjoaa tilauksille kahta toimitustapaa: PostNordin kotiovelle toimitus tai nouto varastosta.

    • PostNordin kotiovelle toimitus: PostNord toimittaa pakettilähetykset kotiovelle sovittuna ajankohtana. Suurikokoiset lähetykset toimitetaan ensimmäiseen kerrokseen, eikä palveluun sisälly sisäänkantoa. Suurempien tilausten suojaamiseen saatetaan käyttää kuormalavaa, joka jää asiakkaalle. PostNord toimittaa paketin ovellesi sovittuna ajankohtana antamaasi osoitteeseen arkisin klo 8–21. Saat tulevasta toimituksesta ilmoituksen sovelluksella, tekstiviestillä tai sähköpostitse. Ilmoituksessa olevan linkin kautta voit muuttaa toimitusaikaa tai antaa luvan jättää toimituksen oven taakse, jos et ole kotona toimitusajankohtana. PostNordin toimitukset ovat 100 % päästökompensoituja. Toimitusmaksu on samansuuruinen koko Suomeen. Toimitukseen liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä verkkokauppamme asiakaspalveluun 0207 920 270 tai PostNordin asiakaspalveluun 020 690 399.

Huomioithan ettei toimitukseen sisälly kalusteiden asennusta.

    • Nouto varastosta: Verkkokaupasta tehdyt tilaukset voi myös tilata noudettavaksi Modeon Helsingin varastoon (osoite: Nuolitie 20, 01740 Vantaa).
    • Outlet-tuotteiden nouto: Muista tilauksista poiketen Outlet-tuotteet ovat noudettavissa Modeon Helsingin showroomista, mikäli tuotteen kohdalla ei mainita muuta.

 

5. Verkkokaupan maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Lue lisää Paytrailin maksuehdoista: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

 

6. Modeo.fi verkkopalvelun käyttösopimus

Tämä käyttäjäsopimus sisältää Modeo (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) Modeo.fi-verkkopalvelun (jäljempänä ”Palvelu”) käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään, rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Käyttäjä hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

Palveluntarjoajan yhteystiedot: Modeo Oy, Hämeentie 157, 00560 Helsinki, puhelin 0207 920 270, faksi 0207 920 271. Y-tunnus 2028267-4. Kotipaikka Helsinki.

Yritysnumeroihin soitettujen puheluiden voimassa olevat hinnat voit tarkistaa Viestintäviraston sivuilta.

Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle eikä niitä saa kopioida ilman kirjallista lupaa ellei kyseessä ole Modeon tuotteiden tai palveluiden esittely. Sivuilta kopioidun materiaalin käytön yhteydessä tulee olla mainita tietolähteestä esimerkiksi Modeo tai © Modeo Corporation. Palveluntarjoajalla on oikeus milloin tahansa tehdä muutoksia Palveluun ja Palvelun tiedot esitetty sitoumuksetta. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa yksipuolisesti tämän käyttäjäsopimuksen ehtoja ilmoittamalla asiasta sähköpostilla, kirjallisesti tai Palvelun välityksellä Käyttäjälle. Käyttäjä hyväksyy muutokset palvelua käyttäessään.

Mikäli käyttäjä tilaa tuoteita tai pyytää lisätietoja yms. saa hän käyttäjätunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen, jolloin Palveluntarjoaja luo Käyttäjälle Tunnuksen Palvelun käyttöä varten. Näin käyttäjä rekisteröityy Modeo.fi verkkopalvelun käyttäjäksi. Tunnukset voi luoda ainoastaan luonnollinen henkilö tai oikeuskelvollinen yhteisö tai yritys joka on rekisteröity Suomeen. Tunnusten luominen on maksutonta. Palvelu tarjoaja voi halutessaan evätä tunnukset ja palvelun käytön.

Käyttäjän antamat tiedot kerätään ja tallennetaan Palveluntarjoajan asiakasrekisteriin. Pakollisia tietoja ovat rekisteröitymisen yhteydessä ovat yrityksillä: Yrityksen nimi, y-tunnus, käyttäjän etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelin, sähköpostiosoite ja salasana. Henkilöasiakkailla käyttäjän etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelin, sähköpostiosoite ja salasana. Palveluntarjoaja varaa oikeuden luovuttaa tietoja yhtiön ulkopuolelle. Palveluntarjoaja varaa itselleen oikeuden luovuttaa Käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.

Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa. Käyttäjällä on Palvelun kautta oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot tai muuttaa niitä.

Käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta. Käyttäjä sitoutuu käyttämään Palvelua vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Käyttäjä sitoutuu olemaan lähettämättä tai välittämättä Palvelussa materiaalia, joka on lain ja hyvän tavan vastaista, yllyttää tällaiseen toimintaan tai edistää sitä. Käyttäjä vastaa kaikista hänelle Palvelun käytön edellyttämän laitteiston, ohjelmiston ja tietoliikenneyhteyksien hankinnasta ja ylläpidosta sekä muista Palvelun käytöstä aiheutuvista kustannuksista. Käyttäjä vastaa täysmääräisesti tämän sopimuksen, lain tai hyvän tavan vastaisesta Palvelun käytöstä aiheuttamastaan vahingosta Palvelun tarjoajalle, muille Käyttäjille ja kolmansille osapuolille.

Tätä sopimusta koskevat riitaisuudet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan.