Deloitte

Globaali brändi-ilme osana toimiston sisustusta
Kohde
Toimisto
Sijainti
Helsinki

Deloitten Suomen pääkonttorissa, Helsingin Ruoholahdessa, työskentelee noin 400 henkeä. Maailman johtaviin konsulttiyrityksiin lukeutuva Deloitte on toiminut tiloissa vuodesta 2006. Deloitten toimiston tilat ovat jatkuvassa käytössä, joten niiden uudistaminen vaati huolellista projektin hallintaa ja tarkasti sovittua aikataulua.

Selkeyttä ja käytännöllisiä ratkaisuja toimiston sisustukseen

Deloitten tilojen sisustussuunnitelman toteutti Sisustusarkkitehdit Monni & Koskivaara ja kalusteiden toimituksesta sekä muutostyön toteutuksesta Modeo. Muutoksessa sisustukseen haettiin selkeyttä, raikkautta sekä käytännöllisiä ratkaisuja.

Sisustusprojekti ajoitettiin joululomien hiljaiseen aikaan. Keskitetty projektinjohto selkeytti toimintaa ja aikataulullisesti kaikki onnistui hyvin. “Asiakkaan ja suunnittelijan kanssa yhdessä tarkkaan tehty aikataulu on kaiken a ja o. Aikataulu oli tiukka, mutta ei liian tiukka. Kun kaikki siihen sitoutuivat, niin silloin ei ollut vaarana viivästymisiä,” Modeon toimitusjohtaja Kimmo Kaarlejärvi kuvailee onnistunutta projektia.

Brändi-ilme sisustuksen punaisena lankana

Sisustuksen johtavana teemana oli mustavalkoisuus, joka toisti Deloitten brändi-ilmettä ja samalla loi tiloihin uutta ryhdikkyyttä. Valaistus ja materiaalivalinnat loivat tiloihin viihtyisyyttä, ja brändi-ilmeestä löytyvä pyöreä muoto toistui myös valaisimissa. Erikoiselementeiksi tiloihin lisättiin mahdollisuus heijastaa mobiilityökalusta aineistoa suoraan seinälle, liikkuvat tarjoilupöydät sekä suuri aidosta jäkälästä tehty viherseinä.

Deloitte pyrkii tarjoamaan korkeatasoisen palvelun lisäksi myös yhtenäistä brändimielikuvaa. Tämän vuoksi globaali brändiohjeistus kulki uudistuksessa ja suunnitteluprosessissa tärkeänä ohjenuorana.

Asiakkaan ja suunnittelijan kanssa yhdessä tarkkaan tehty aikataulu on kaiken a ja o.

Toimitusjohtaja Kimmo Kaarlejärvi, Modeo

Lisää referenssejä